Monday, January 23, 2012

holiday secara percuma !

assalamualaikum. whoaa lama gila tak update blog. lately busy dgn school session tu yang jadi malas la nak mengupdate2 segala. huhu tapi tetap ku luangkan juga masa untuk write sumthing dalam blog aku ni. dari tadi dok blogwalking ja. winkwink !

okayy semalam dgn hari sabtu aku dgn family dapat one call from my father's BFF. Pak cik Bek Bek atau pun nama betulnya Saiful Bahari. Dia cakap nak datang Penang so ktaorang pn apa lagi. pakat ready la nak menyambutnya. tapi dia cakap dia stay kat hotel and satu lagi dia cakap--------) Ko turun la penang. Aku dah booking hotel untuk family ko sekali ni. Aku amik satu bilik untuk ko dgn family ko.

naaahhhh amek ko. dia dah booking hotel doe. free of charge. semua dia yang bayar. pak cik ni actually kerja dekat Singapore so duit singapore tukar dgn duit Malaysia jadi beriban2 kot ! tu yang dia boleh bawak banyak2 duit mai bercuti kat sini. So, kami pn packing barang2 sbb nak dok sehari ja pn. Abah nak kerja dah so tak leh nak spend time lama2. Arrive kat penang pn masa tu dah dekat pukul 11 lebih. Plan nak makan kat gurney drive tapi sekali hujan turun pulak. dah tu mostly banyak stall yang dah tutup so last2 p makan kat nasi kandar. Kedai tu sebelah dgn Soho Club. Gila bapak punya bising , tapi nak buat macam mana itu lifestyle budak2 zaman skrg. and again makan pn dia yang belanja. dari sekecil2 pinggan sampai pinggan besar.

esok pulak , bangun then tunggu turn adik aku nak mandi dulu. P bawah terus breakfast kat hotel tu. breakfast dia okayy2 ja laa. Then dua2 family check out. abah ingat nak ajak p naik penang hill tapi sekali tgk daa punya laa panjang barisan sbb school holiday so batalkan sahaja niat itu. so decide punya decide , akhirnya p makan lagi. HAHA~ then singgah kat teluk bahang , pantai kilat , rumah P.Ramlee and round2 island. Ajak dorang tido rumah kami so dapat save budget sikit2 kan3 ? malam tu plak aku ingatkan semua nak tido sebab dah penat rupanya tidak. kakak dgn abg ipar aku sampai dari jawi bawak mai pizza pastu semua nak p karoeke kat kulim. Aku tak p dah. Ramai yang tak p sebab tak larat. dorang balik sini pn dah dekat pukul 4pagi. huhu. p karoeke sebab pak cik bek bek dgn abg ipar aku gila karoeke. masa p johor dulu pn mcam tu jugak. depa ja karoeke. kekekekekk..

                                             
ni rumah p.ramlee. aku first time masuk sini semalam. HAHA                                      


ni pokok apa ntah. aku pakat snap tak tentu hala ja. 

Kak cik dgn tok yon a.k.a yanie

depa lagi and depa ni kurus. aku tak dak sebab takut rosakkan pic tu. hehehe

allahyarham tan sri p.ramlee. :))

semua ada kecuali aku,abah,bek bek dgn mak cik ayu.


ni ja yang sempat aku ambik sebab terlupa nak bawa camera so terpaksa snap pakai phone saja. mostly gambar ada kat mak cik ayu. hehehe. so , the end. selamat membaca. :))
get this widget here