Thursday, November 17, 2011

| SCHOOL HOLIDAY |

for intro , aku nak say hi ! to all bloggers out there ~ and hari ni my wordless thursday. Pergi sekolah as usual tapi dengan hati yang betul2 berat sebab today is the last day of school session for 2011. Pejam celik pejam celik dah dekat 6 bulan aku sambung form six tapi rasa macam baru semalam ja aku dok p menyemak kat sekolah tu +.+.. Bila cuti dah ada ni confirm ramai yang suka tapi bagi aku , aku tak suka pun sebab aku rindu nak p sekolah nanti. Besalah kan , bila kita p sekolah kita akan rasa macam tak mau p and begitu jugak sebaliknya. Tapi tadi last day sekolah mmg aku rasa paling happening ! nak tau tak sebab pa aku cakap happening ? haa ini disebabkan kami dapat berhuha huha huha tanpa ada rasa nak malu pongg.. :P

tadi pagi mai sekolah ngan BAJET HOTSTUFF pastu DOK WAT OTAI , satu kelas pakai baju tshirt ~ ni semua dirancang oleh kami satu kelas sebab habis bosan koott pakai baju sekolah , padahal dah last day. And memey tak sangka la pagi tu ada perjumpaan dengan PK HEM yang baru dekat open hall bangunan form 6. Habes ketaq perut la aku dengan yang lain2 , butterflies , langau ,lalat semua ada dalam perut >.<".
Dah la aku bawak hp dengan lappy kat sekolah sebab cadangnya nak tengok movie kat sekolah. Tapi , rupanya PK HEM tu nak suruh kemas kawasan sekolah dengan cuci kelas ja. Haiyaa buat orang ketaq ja PK HEM ni. Dah la pakai tshirt la kan.

Dah lepas kena dengar ceramah free , cikgu bagi tugasan cuci kelas apa2 semua. Dan yang membuat aku tercengang tadi cikgu minah kata " kamu tolong cuci tandas guru dengan tandas perempuan ! " haaa?? what ?? muka ni nak kena cuci tandas ? aku muka dengan separuh percaya separuh macam orang sewel baru lepas tampoi terus down..huhu =,= P dahh ! budak2 6r1 la ni ~ dorang tak mai so kami bebudak 6r3 kena cover kerja dorang. Mula2 agak mogok la bila dapat tugasan tu. Naik tangga terus pi kelas then cuci kelas , susun barang yang tak mau and mau guna ( tapi mostly barang yang boleh guna pun aku campak dalam plastik sampah..hoho ) untuk apa aku simpan barang tu semua ? memang sah la aku ni memang budak yang tak leh nak recycle benda2. HUHU..

Semua buat kerja masing2. Tremasuk aku la. Tak buat kerja karang aku kena ligan dengan penyapu pulak. huhu..dah la aku lari pun tak larat bebenor..( i'm serious dear! ) Semua orang buat dengan khusyuknya , yang tak rajen pun boleh jadi rajen gitu (siapakah yang saya katakan ini ? sambil buat muka stone ~ hee ).. dah habes semua kerja dalam kelas tu so kami move on to the other task. YEAHHH BABYY ~ AGENDA YANG DITUNGGU2 OLEH SELURUH MALAYA ..................................................CUCI TOILET LAH..!  Hadoii first time basuh tandas sekolah. I'M FEELING GREAT ! ( saja nak menyedapkan perasaan ketika itu =.=) Mula2 tu cuak gak la sebab sebelum ni task ni bebudak 6r1 yang buat. Tapi dah tak dak orang dari kelas tu yang mai so kami take over task tu. Benda yang tak pernah buat ni memang agak jakun gak la. Nasib baik ada bebudak laki 6r2 tolong ajar macam mana nak guna hose bomba tu ( betoi ka aku eja ni  O.O ?? Si mieti yang sembur air tu. Kecik2 minah tu pun lepas gak angkat hose bomba tu. Kalau aku rasanya memang tak terangkat kot ? huhu..

Within half an hour kami dah berjaya membersihkan toilet dengan clean&clear ~ good job bebudak 6r3 ! Ni yang aku sayang korang lebih ni. Dah penat2 buat kerja tu mau gak la rasa lapaq ayaq. Aku dok aim NESLO kat kantin tu ( sedap gila batak koo ! ) Then masuk2 kelas mieti bawak keluaq tupperware besaq. Dalam tupperware tu ada NASI GORENG VERSI NORMIETI ~ hehe ( harusss bangga koo akak ! aku letak nama koo ni..) Dengan senyuman yang agak annoying ( bagi aku la ) aku terus rembat ja pinggan kertas yang mieti bawak tu. Pergghh ! puas hati gilaa makan nasi goreng tatkala kami dilanda kepenatan yang amat sangat. Pedas gilaa tapi yang pedas tu la aku makin suka. Sedap ! 5 STARS aku bagi kat chef kecik ni !

dah makan kenyang semua cukup dan ditambah pula dengan kuih yang wani beli and keropok yang wawa bawak , memang full tahap maksima la perut aku. Save budget aku nak makan hari ni tak payah kuaq satu sen pun ( hehe..dasar kede tolll...) Dah kenyang perut suka hati so kami meneruskan acara yang seterusnya iaitu MOVIE ! plan asal nak tengok movie KARAK yang afy nak bawak mai kelas kami tapi call punya call , dia tak angkat pun. Adoii la. Aku dah la excited nak tengok cerita hantu ni. (memang down gila) Sementara nak tunggu afy tu aku dengan wawa terima tugasan baru. ( erkkk ?? ) caya tak caya pun aku buat gak koo! Kena cuci peti ais bilik guru punya ! takpa aku dah pro bab nak cuci peti ais ni. ( gelak dengan angkuhnya gitu ~ :D )

Cuci sampai bersih la. Siap basuh lagi tempat letak barang2 tu. Sebab aku rasa macam menyemak gila peti ais ni ( buruk bebenor sebab banyak barang yang dah expired tak buang2..agak2 cikgu nak simpan buat pekasam kot ? mana la nak tau kan kot2 lagi sedap pa ? heee sorry my dear teachers ! ) Dah siap semua tu , aku balik kelas kejap then my mummy panggil teman dia pergi pejabat. Alolololooo ciannya cikgu aku ni dah sarat2 pregnant pun jalan turun tangga lagi. Aku pun ikutla dia sampai pejabat and tolong angkat barang2 dia.

Balik2 kelas aku dok tengok mek2 dengan mat2 dok tengok video mieti silat masa lawan dulu. Sumpah aku cakap aku nak gelak ! hahahahahahaha ~ sebab aku tak pernah tengok dia silat . Aku dok bayang muka dia mesti comel masa silat solo. Tihtihtih...~ lepas tu baru tengok movie..asalnya nak tengok karak tapi tak dapat so the other choice is AL-HIJAB full movie..! tengok kat youtube pakai broadband muslim (haruss kau bangga muslim...hehe ) Walaupun ada yang kejap2 tersekat tapi still stuck tengok movie tu. Aku bab2 cerita hantu ni memey la aku suka sangat. weeeee~

Tapi sayang..tak sempat nk tengok sampai habis. Sebab suara yang begitu kuat telah menyuruh kami balik. huhu padahal awal lagik kot ? maybe cikgu excited nak cuti kot ? ( apa yang excitednya dengan cuti sekolah ? my brain working so hard to find the reasons why..huhu )

So kami pun packing barang2 then turun bawah and balik. Hope to see 'em all next year !

to :: ILHAMY , ATIQAH , SHAHRUL ,WAWA ,MIETI , PENG KEE , PRISCILLA , WANI , FADZIL                                  

      ,DINIE , AND ME ( RENEE LOVVA )

      P/S :: Jumpa hampa semua next year ! with more adventures and troubles ! ( and trouble maker also ::)) )
               Kbaiii !
get this widget here